دوشنبه ۲۰ شهریور ۰۲
نوشتن و انتشار پستهای وبلاگی، یکی از بهترین اقداماتی است که برای بهبود رتبه گوگل و رسیدن به صفحه اول SERP انجام میشود. اما این موضوع تنها زمانی صحت دارد که پستهای وبلاگی به صورت سئومحور نوشته شده باشند و از کیفیت کافی برخوردار باشند.
حال ممکن است بپرسید که چطور یک پست وبلاگی سئوشده بنویسیم؟ یا رعایت کدام نکات سئو در تولید محتوای متنی ضروری است؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با هم پاسخ این سوالات را بررسی کنیم.
چک لیست نوشتن پستهای وبلاگی سئوشده
خوشبختانه رعایت اصول سئو و نوشتن پستهای وبلاگی سئومحور کاری پیچیده و زمانبر نیست. کافیست به نکات زیر توجه کنید و آنها را گام به گام اجرا کنید.
منحصربهفرد بنویسید
محتوای تکراری یا به عبارت بهتر محتوای کپی، یکی از خط قرمزهای گوگل است و چیزی جز جریمه به همراه ندارد. علاوه بر این، محتوای تکراری اعتماد مخاطبان را نیز از بین میبرد و ارزش و اعتبار سایت شما را کم میکند. بنابراین به پروژههای تولید محتوای متنی سایتتان بها بدهید و محتوای یونیک تولید کنید.
از کلمات کلیدی استفاده کنید
کلمات کلیدی، یکی از مهمترین ابزارهای تولید محتوای متنی هستند و باید با تراکمی معقول و مناسب استفاده شوند. برای استخراج این واژگان، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. علاوه بر این، مراقب کیورد استافینگ باشید و متنتان را با کلمات کلیدی پر نکنید.
هدینگگذاری کنید
به زبان ساده، هدینگ را میتوان به لیبلهایی تشبیه کرد که روی عناوین زده میشود و ماهیت آنها را به رباتهای موتور جستوجو میشناساند. به این ترتیب، رباتها بخشهای مختلف محتوا را راحتتر تشخیص میدهند و رتبه بالاتری برای سایت شما در نظر میگیرند.
علاوه بر این، هدینگگذاری مطالعه محتوا را برای مخاطبان نیز تسهیل میکند و از این نظر، تجربه کاربری را ارتقا میدهد.
به طول متنی که بین هدینگها قرار میگیرد دقت کنید
متنی که بعد از هر هدینگ مینویسید، نباید بیشتر از ۳۰۰ کلمه باشد. در غیر این صورت، چراغ قرمز سئو روشن میشود. بنابراین هر جا احساس کردید، متن دارد طولانی میشود هدینگ دیگری را شروع کنید.
به طول استاندارد جملات دقت کنید
همیشه به خاطر داشته باشید که شما برای مخاطب مینویسید و مخاطب نیز محتواهای سلیس و روان را دوست دارد. از سوی دیگر، در زبان فارسی جملات کوتاه رواج و پذیرش بیشتری دارند و قابلفهمتر هستند. بنابراین جملات را از ۲۰ کلمه طولانیتر نکنید و تا جایی که میتوانید از جملات کوتاه استفاده کنید. البته این موضوع نباید انسجام و یکپارچگی متن شما را زیر سوال ببرد.
از پاراگرافهای طولانی دوری کنید
پاراگرافهای طولانی یکی دیگر از مواردی هستند که اخطار سئو را به دنبال دارند. بنابراین سعی کنید هر پاراگراف از ۳ یا ۴ خط طولانیتر نشود. در این مورد نیز باید به حفظ انسجام و یکپارچگی متن دقت کنید.
لینکدهی را فراموش نکنید
حتما مطالب مرتبط سایتتان را به هم لینک کنید. این کار، انسجام داخلی سایت شما را به مخاطبان و گوگل اثبات میکند.
بکلینک به دست بیاورید
بدون بکلینک یا همان لینک خارجی، زحماتی که برای تولید محتوای متنی میکشید نتیجهی چندانی نخواهد داشت. پس از روشهایی که برای گرفتن بکلینک وجود دارد استفاده کنید. البته اگر محتوای سایت شما بهاندازه کافی کاربردی و مفید باشد، خود به خود از سایر سایتها بکلینک دریافت خواهید کرد. این نوع بکلینک بهترین نوع است!
- ۵ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر